• 0 0

Handelsbetingelser

Levering
Drivhuscenter.dk benytter følgende fragtfirma: GLS eller Danske Fragtmænd.
Leveringstid: typisk 1-5 hverdage fra afsendelse (Specialproducerede modeller som eks. Gabriel Ash kræver længere tid da de ikke er hyldevarer - estimat kan gives ved nærmere henvendelse).
Drivhuse samt fundamenter bliver leveret som storgods. Varerne bliver leveret som kantstenslevering, og der kræves ikke underskrift. Derfor behøver du ikke være hjemme på leveringsdagen. Fragtmanden læsser af på en passende placering. Ved leveringen kræves det, at vejen har kørefast underlag - ikke grus, brosten eller lignende, og at vejen er let fremkommelig for store lastbiler.
Der leveres i hele Danmark, undtaget ikke brofaste øer*.
*Kontakt os for udfordringer omkring dette.

 

Persondata politik

Se vores persondatapolitik.

 

Reklamation & Returret
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige og dokumenterbare fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, bedes du kontakte os pr. brev eller email:
Mærk henvendelsen "Drivhuscenter.dk Reklamation", og send denne til:
Juliana A/S Sivlandvænget 29 5260 Odense S eller pr. email til kontakt@drivhuscenter.dk Hvis du returnerer varen, skal du angive følgende bemærkninger på pakken: * Grund til returnering - dvs. kort redegørelse for evt. fejl ved produkt * Ordrenummer eller fakturanummer. En vedlagt fakturakopi er at foretrække.

 

Fortrydelsesret
Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i samme stand som da du modtog den. Du må gerne pakke varen ud, så længe du kan returnere den i samme stand. Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, hvorfor varen bør returneres i original emballage.

Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart, at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt.
Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten, når du returnerer varen.

Hvis du har købt en vare via webshoppen, har du oftest ret til at fortryde købet. Du skal bare returnere varen til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har modtaget den. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du kan returnere varen til os ved at kontakte os pr. mail på kontakt@drivhuscenter.dk

Tilbagesende den ubrugte vare.
Give fysisk fremmøde på vores adresse og der returnere varen og fortryde købet.
Kontakt os i forvejen og aftal tid.

Adressen er:
Juliana A/S
Sivlandsvænget 29
5260 Odense S

Når du fortryder købet, tilbagebetales købesummen til dig ved en overførsel til din bank. Når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi kontakte dig, for at få oplyst, hvortil købesummen skal returneres.

 

Bestilling & Ordrer
Alle priser på websitet angives inklusive moms.
Når du bestiller varer via Drivhuscenter.dk skal du være opmærksom på, at det automatiske ordresystem hos Drivhuscenter.dk sender en bestillingsbekræftelse på ordren per email. Denne bekræfter aftalen mellem virksomheden og kunden. Endvidere sendes en ordrebekræftelse når ordren er behandlet.

Hvis du har registeret dig selv som kunde hos Drivhuscenter.dk, så kan du altid logge ind på websiden og se status på igangværende ordrer, gamle fakturaer m.m. Er du ikke registeret - dvs. hvis du blot har betalt som 'gæst' på siden - så har du ikke disse muligheder efterfølgende.

 

Betaling
Når du godkender et køb og anvender betalingskort eller Mobile Pay som betalingsmiddel, reserverer vi beløbet på dit valgte betalingskort. Vi trækker først pengene, når varerne afsendes til din valgte leveringsadresse. Vi foretager reservationen for at sikre os, at kortet ikke er spærret, og der er dækning på kortet.

Når beløbet trækkes på kortet, ophæves reservationen automatisk. Den maksimale varighed af en reservation afhænger af korttypen, som du kan få oplyst af kortudsteder, f.eks. din bank. Hvis du efterfølgende ændrer din ordre, modtager du et nyt ordrenummer og der vil ske en ny reservation. Hvis du oplever, at en reservation ikke er blevet ophævet, bedes du kontakte din kortudsteder, da det kun er din kortudsteder, der kan ophæve reservationen.

Vi henviser i øvrigt til vilkårene for dit betalingskort, som du har fået udleveret af kortudsteder.
Har du spørgsmål, er du selvfølgelig også velkommen til at kontakte vores kundeservice på kontakt@drivhuscenter.dk eller tlf. 63 13 39 27.

 

Forbehold
Der tages forbehold for fejl i tekster, illustrationer, billedfejl, målafvigelser, priser og prisstigninger, leverancesvigt, samt ændringer i moms og andre afgifter.
Hvis det viser sig, at drivhuscenter.dk ikke kan gennemføre en ordre du har afgivet, vil vi hurtigst muligt give meddelelse herom.

 

Montage
Når de godkendte Juliana-montører ankommer, skal området været plant og tilgængeligt. Såfremt kunden ikke har sørget for dette kan montøren vælge at afvise opgaven. Der skal være adgang til vand, strøm og toilet, og kunden skal være til stede, således at den nøjagtige placering kan aftales. Det er kundens ansvar, at undergrunden er tilgængelig, så montøren ikke forretter skade på el, vand, gas, kloak eller lignende. Skal montøren også montere et tilkøbt fundament, er det en forudsætning, at huller i forbindelse med montage kan gennemføres uden hindringer. Hvis der medfølger ekstra arbejde som eksempelvis opgravning af rødder, større sten eller byggeaffald, vil dette blive afregnet efter fast timesats.

Gennemføres opgaven på ikke egnet fundament efter kundens foranledning kan Drivhuscenter.dk / Montør ikke holdes ansvarlig for det endelige resultat. Gebyr + transport for montørteam hvor disse betingelser ikke er imødeset fra kundens side vil blive debiteret kunden. Gebyret udgør min. 1.500 kr.
Skal drivhuset monteres på en mur, hvor der skal tætnes med fugemasse, er dette ikke inkluderet i den angivne montagepris men skal aftales særskilt.
Måtte der forekomme ekstra udgifter til kørsel, såfremt området ikke er klargjort til montage, vil dette ligeledes blive faktureret efterfølgende. Belægning eller andet, der tages op i forbindelse med montagen, reetableres ikke. Emballage efterlades på stedet.
For en aftalt merpris kan montøren bortskaffe emballagen.
Ved afslutning af montagen skal kunden være til stede for at gennemgå montagen med montøren.
Denne gennemgang afsluttes med en underskrevet afleveringsforretning.

 

Forsinkelser
Måtte der opstå forsinkelser fra Juliana Drivhuse A/S’ side, berettiger dette ikke kunden til nogen form for erstatning. Forsinkelse fra kundens side medfører ikke ekstra omkostninger, medmindre der er tale om, at en montør kører forgæves. I sådan et tilfælde faktureres det respektive antal spildtimer samt udgift til kørsel.

Skader og mangler
Det er vigtigt at understrege, at et drivhus er en enkeltlagskonstruktion, der ikke er 100% tæt. Afhængig af vejrforholdene kan der forekomme utætheder ved tagvinduer, døre og samlinger i kippen/hjørner. Vi opfordrer til at have dette i tankerne, når drivhuset indrettes. Eventuelle ophængs mærker samt blanke ender på lakerede Juliana profiler, vil ikke være synlige efter endt montage af huset.


Garanti
Juliana Drivhuse A/S yder 12 års garanti på sine drivhuse, dog undtaget glas og polycarbonat. For mere information om hvad garantien dækker henvises til montagevejledningen. Herudover gælder Købeloven.

 

Værneting
Enhver tvist der involverer Drivhuscenter.dk er underlagt dansk ret med den lokale byret som første retsinstans, medmindre præceptiv lovgivning tilsiger andet.

 

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive emailadresse mail@juliana.com.